FANDOM

Książka
Art

Tara Duncan to najpotężniejsza czarydziejka TamtegoŚwiata, Cesarzowa bis Omois oraz główna bohaterka serii książek pt."Tara Duncan"...

Wygląd Tary Edytuj

Tara Duncan najbardziej przypomina z wyglądu swojego ojca, Danviou, w przeciwieństwie do swojego rodzeństwa, Mary i Jara. Ma blond włosy z białym kosmykiem oznaczającym przynależność do rodu Demiderusa (założyciela Omois), oczy, mogące rywalizować z najpiękniejszymi szafirami oraz śmietankową cerę.

Zazwyczaj Tara nosi różową bluzkę z krótkim rękawem, a na niej czarną koszulkę na ramiączkach, spodnie khaki sięgające łydek i czerwone buty. Dziewczyna posiada również stworzenie zwane zmieniaczką, które w kilka sekund może stworzyć jej nowy strój, m.in.: suknię balową, strój czarydzieja i zbroję.

W postaci Czarnej Królowej dziewczyna wygląda o niebo inaczej, jednak wciąż ma charakterystyczne białe pasemko. Jej włosy są czarne, podobnie oczy. Jej strojem jest czarna zbroja i futro.

Charakter

Tara jest bardzo miłą dziewczyną spędzającą czas na ratowaniu świata i przyjaciół. Jest odważna, nie boi się wziąć odpowiedzialności na siebie. Niegdyś zakochana w Robinie, jej aktualną miłością jest Caliban Dal Salan, z którym dzieli wyjątkowe poczucie humoru.

Trzeba bardzo przy niej uważać: jest wybuchowa i nie lubi, gdy się ją: więzi, denerwuje, zasmuca. Może się to skończyć... przemianą w ropuchę... lub zwęgleniem. Dziewczynę cechuje otwartość, nieprzewidywalność, energiczność i impulsywność (zanika wraz w wiekiem).

Urodzony przywódca, można by powiedzieć, jednak ta cecha jest bardzo niepewna. Cal jest jedyną osobą, która potrafi Tarę pocieszyć, uspokoić i uszczęśliwić, nawet, gdy sytuacja jest beznadziejna. W takich chwilach Tara maltretuje swoje białe pasemko.

Nienawidzi być w klatce, dosłownie i w przenośni. Jej Oswojony (pegaz) symbolizuje potrzebę wolności i nie czuje się dobrze w żadnej z powyżej wymienionych sytuacji.

Moce i zdolności

Tara jest najpotężniejszą czarydziejką na TamtymŚwiecie, silniejszą nawet od Demiderusa. Poziom jej mocy wciąż pozostaje nieznany- nie istnieje chyba żadne urządzenie, które mogłoby to sprawdzić nie wybuchając.

Historia Edytuj

Tara urodziła się w 5000/1991 roku. Jej rodzicami są Selena Duncan oraz Danviou T'al Barmi Ab Santa Ab Maru, były Cesarz Omois. Jej rodzice przeprowadzili się na Ziemię, aby tam żyć w spokoju. Nie udało im się to, gdyż kiedy Tara miała 2 lata, do ich domu przybył Magister. Mężczyzna zabił Oswojonego Isabelli oraz Danviou, i uciekł, przypadkowo porywając matkę głównej bohaterki. Od tamtej chwili Tara żyła na Ziemi, wychowywana przez swoją babcię. Do czasu...

Relacje Edytuj

Rodzina Edytuj

Selena Duncan: Do swoich dwunastych urodzin Tara uważała, że jej matka nie żyje. Kiedy dowiedziała się o tym, postanowiła odbić ją z rąk Magistra.

Mara Duncan: W przeciwieństwie do relacji z Jarem, Tara i Mara dobrze się dogadują. Przez dłuższy czas jednak Mara solidaryzowała się z bliźniakiem i nie przebywała zbyt długo w towarzystwie Tary, ale gdy została mianowana Spadkobierczynią zaczęła prosić siostrę o rady.

Jar Duncan: Jak najprościej opisać ich relację? Jako... wybuchową. Tara chciałaby mieć bardziej zjednoczoną rodzinę, tylko jak dogadać się z bratem który uważa, że starsza siostra nie nadaje się na cesarzową i do tego próbuje ją zabić? Nie mogąc dojść z Jarem do porozumienia namawia Cesarzową do wysłania chłopca na Ziemię (Cesarzowa zgodziła się bardzo szybko: głównie dlatego, iż mogła w ten sposób dopiec babce Tary).

Isabella Duncan: Babka Tary zawsze wychowywała ją surowo, ale dziewczyna kocha Isabellę i nie jest zadowolona kiedy kobieta nie ma czasu z nią rozmawiać.

Danviou T'al Barmi Ab Maru Ab Santa: Tara poznała swojego ojca dopiero w wieku dwunastu lat, ale i tak go pokochała. Porozumiewa się z nim za pomocą kawałka Sędziego. Próbowała go nawet sprowadzić z zaświatów, jednak próba się nie powiodła. (O czym można przeczytać w książce "Inwazja Duchów").

Manitou Duncan: Nie wiadomo, czy Tara domyślała się, że pies który z nią mieszkał może być jej dziadkiem.

Przyjacie Edytuj

Wróbelka i Cal

Zainteresowania miłosne Edytuj

Robin M'angil Edytuj

Tara zakochała się w Robinie w wieku ok. 13 lat. Bardzo dobrze się dogadywali, jednak dopiero po jakimś czasie półelf zdołał pokonać swoją nieśmiałość i umówić się z dziewczyną. Para przeżywała wiele wzlotów i upadków takich jak porwania Tary, zakaz spotykania się czy też śmierć (domniemana) Robina. Zawsze udawało im się pokonywać zaistniałe trudności. Niestety, coś musiało w końcu pójść nie tak: Robin przespał się z... demonem! To wydarzenie było kroplą, która przelała kielich. Oczywistym było to, że Tara w głębi serca dalej go kochała, jak każdy człowiek/elf/itd.

Caliban Dal Salan Edytuj

To dla ciebie, Tara, tylko dla ciebie. Kocham cię.

–Wyznanie Cala przed przebiciem serca mieczem, Przeciw Czarnej Królowej

Do wydarzeń z "Przeciw Czarnej Królowej" Tara myślała o Calu jedynie jako o przyjacielu, który jest w stanie zrobić dla niej wszystko. Wbrew pozorom to nie Robin był przy niej w najtrudniejszych chwilach jej życia, tylko Cal, który wspierał ją jak tylko umiał najbardziej, i przy okazji ratował jej życie niezliczoną ilość razy. Długo nie zwracała uwagi na uczucie, które okazało się być ni mniej ni więcej jak miłością. Zrozumiała, że kocha Calibana dopiero w chwili, gdy przebił się mieczem Czarnej Królowej, aby miała siłę ją pokonać. Od tamtej chwili są praktycznie nierozłączni.