FANDOM

"Przeklęte Berło" to trzeci tom serii "Tara Duncan".

Streszczenie Edytuj

Tara decyduje się żyć odtąd na TamtymŚwiecie i wciela się w rolę Spadkobierczyni Tronu Omois. Jej matka pada ofiarą zamachu, a pewien zombi zostaje zamordowany (niełatwa to sprawa, spróbujcie sami zabić gościa, który od lat już nie żyje!).

Tara ma przeprowadzić śledztwo w tej sprawie, tymczasem Magister po raz kolejny usiłuje ją porwać. Wściekła Cesarzowa postanawia zaatakować Magistra w jego kryjówce i pozostawia królestwo pod opieką swojego Premiera i Tary. Niestety Magister bierze Cesarzową do niewoli, a Tara zmuszona zostaje do objęcia tymczasowo władzy (co dla czternastoletniej dziewczyny nie jest wymarzoną sytuacją).

Następnie magia znika i Tara zdaje sobie sprawę, że Magister, dzięki Cesarzowej, uzyskał dostęp do trzynastu demonicznych przedmiotów, wśród których znajduje się Przeklęte Berło uniemożliwiające czarydziejom korzystanie z ich magicznych mocy.

Na szczęście nastolatkom udaje się wyjść cało z opresji. Przy pomocy Salterian odnajdują naszyjnik Sopor, przedmiot, który umożliwia zniszczenie Berła. Udaje im się również ocalić Cesarzową. Magister przypuszcza atak na Imperium na czele milionowej armii demonów, lecz na szczęście Wróbelek odkrywa na czas powód, dla którego zombi został zamordowany. Magister zostaje jeszcze raz pokonany.

Jego armia zostaje rozgromiona. Robin wyrusza na poszukiwanie Tary, chcąc uczcić zwycięstwo, lecz ku jego wielkiemu przerażeniu zastaje pokój dziewczyny pusty.

Spadkobierczyni zniknęła.